# 83 - Kyckling med cashewnötter

Fan vad jag älskar wokad kyckling och grönsaker med oystersauce! Försöker hela tiden förbättra det här receptet som baseras på kyckling och cashewnötter.

Här använder jag färska böngroddar, zucchini, grön paprika, lök, purjolök, samt lite frysta thaiwok-grönsaker.

Helst av allt vill jag bara använda färska grönsaker, men ibland är det svårt att hitta allting färskt.
Då får man välja mellan konserverade grönsaker (som smakar konstigt och dåligt) eller frysta grönsaker (som bara smakar dåligt).

Ett tips är att besöka butiker som inriktar sig på utländska produkter och råvaror.
Vi har en thaishop där jag bor och där hittar man en massa gott! Chilipasta, oystersauce, frukt, saker till vårrullar etc.

XOXOX
Chocolove

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0