# 84 - Maxim Sensitive Antiperspirant Roll-On - För känslig hud

Namn: Maxim Sensitive Antiperspirant Roll-On

Finns att beställa hos www.gents.se eller så klickar du HÄR för att beställa

 

Enligt tillverkarna så är Maxim sensitiv en mildare variant av Maxim, och innehåller endast 10.8% av den aktiva substansen istället för 15%.

Maxim sensitiv ska motverka de kraftigaste svettningarna tack vare sin patenterade formula och den aktiva ingrediensen aluminiumklorid. Tillverkarna prisar även produkten och påstår att den inte bränner så som andra antiperspiranter kan göra.

Maxim sensitiv kan användas under armar, på rygg, bröst, händer och fötter. Normalt håller en Maxim roll-on i 2-3 månader beroende på användning.

Maxim sensitiv appliceras sparsamt på kvällen innan sänggående.

 

Testområde: armhålorna

Precis som med den lite starkare maxim deon sved det lite i armhålorna till en början, men detta gick över väldigt fort. Efter det så upplevde jag inga mer problem eller obehag.

Maxim är den första antiperspiranten som jag har hittat som är både effektiv och behaglig att använda, samtidigt som den är prisvärd och faktiskt håller vad den lovar. Numera känns inte sommaren och värmen så besvärlig längre...

Däremot kan jag inte påstå att jag märkte någon större skillnad på varken resultatet eller hållbarheten, trots att Maxim sensitiv ska vara mer mild. Den sved lika lite/mycket som den andra Maxim-deon, samt att den höll lika länge och var lika dryg att applicera.

Jag otroligt nöjd med båda två varianterna och kommer fortsätta att köpa och använda Maxim i framtiden.

Rekommenderar den starkt till er som vill bli av med svettningen!

♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Betyg: 5 av 5 möjliga

XOXOX
Chocolove

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0