# 51 - Dove summer glow

Namn: Dove summer glow

Pris: cirka 50 kronor


Under det mörka vinterhalvåret kan en lätt solbränna få vem som helst att känna sig väldigt fräsch, men det är inte alla som har tid/vill pressa på solariet. För oss finns det istället ett ton olika brun-utan-sol-produkter på marknaden som utlovar ett bra och naturligt brunt resultat. Jag upptäckte denna Dove-lotion för flera år sedan och visste på direkten att den höll sitt ord.

 

Innan jag hittade den här busen så hann jag testa några olika sorter, både kräm- och sprayvarianter. Tyvärr så gav de flesta busar ett väldigt onaturligt och oranget utseende och hamnade därför i sopkorgen på direkten. Men denna bus från Dove är egentligen en hudlotion med DHA, som sakta ska bygga på solbrännan. Alla busar innehåller nämligen detta ämne DHA - då det är den ingrediensen som gör en brun. Tyvärr så är det dock just det ämnet som också skapar den obehagliga bus-doften.

 

Jag tycker att dove summer glow är både dryg och lätt att applicera. Krämen luktar åtminstone gott till en början, men efter några timmar luktar den som vilken bus som helst. Jag som vanligtvis brukar ha problem med att jag blir orange, har inga som helst problem med denna bus. Till skillnad från andra busar så blir inte färgskillnaden lika markant efter en applicering, och om man vill bli brunare så kan man bara applicera krämen på nytt. Dove summer glow är ett utmärkt alternativ om man vill ha ett mer naturligare utseende på solbrännan.

 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Betyg: 5 av 5 möjliga

 

XOXOX

Chocolove


Kommentarer
Postat av: M E R E I

- använder den också :)!

2011-03-03 @ 14:25:20
URL: http://dajeroma.blogg.se/
Postat av: M E R E I

- haha ja det är den :)



- vad kul att du tycker det :)! kram!

2011-03-03 @ 15:04:02
URL: http://dajeroma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0