# 49 - Jakten på ett jobb



Det är det här allting handlar om...

Det är mycket semestervikariat ute nu som skall sökas med individuella ansökningshandlingar. Detta tar både tid, tålamod och ork, och ändå blir det inte bra.

Mitt CV (curriculum vitae) är jag rätt nöjd med, och den förblir oftast oförändrad så länge jag håller mig inom liknande yrkesområden.

Problemet tycker jag dock ligger i att skriva ett bra personligt brev.
Hur ska man, på endast 12-20 meningar, sammanfatta sig själv på bästa möjliga sätt? Hur ska man vara personlig, men samtidigt ändå professionell? Hur ska man låta tillräckligt kvalificerad och intressant fastän man måste vara ödmjuk?

XOXOX
Chocolove


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0