# 46 - Tips på hur du lättare sväljer tabletter

 

Har du, liksom jag, svårt att svälja tabletter? Läs!

Eftersom att jag alltid har haft svårt för att svälja tabletter har jag undvikit att ta sånt till max.
Men för ett tag sedan så bestämde jag mig för att börja äta både omega-3- och vitamintabletter, och därför var jag tvungen att hitta på ett sätt som underlättar processen att svälja de stora tabletterna.

Svaret är så enkelt - nämligen att svälja ner tabletterna med lite mat. Antingen så tar man det i samband med lunch/middag och tuggar färdigt maten innan man sätter tabletten i munnen och sväljer, eller så använder man trögflytande mat.

Några bra exempel på sådant är:
  • Kräm
  • Yogurt
  • Fil
  • Soppa
  • Gröt
XOXOX
Chocolove

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0