# 41 - Tigi Bed Head Urban Resurrection 3


Enligt tillverkarna är denna serie tillverkad för svagt, torrt, sprött och kemiskt behandlat hår. Schampot och balsamet sägs återuppliva och skydda håret, samtidigt som de ska ha värmeskyddande egenskaper. Jag beslutade mig för att testa dom och har nu använt dessa två produkter ihop under några veckors tid.

 

När jag började med denna hårvårdsserie så hade jag blekt sönder mitt hår och fått klippa av en del på längden. I dagsläget har jag fortfarande lite ”tuggummihår” i topparna trots min klippning. I och med skicket på mitt hår så var jag alltså den ultimata testkandidaten för dessa produkter, och här kommer mitt utlåtande.

 

Liksom de flesta frisörprodukter så luktar både schampot och balsamet underbart gott! Jag beställde de stora flaskorna på 750 ml med pump, och jag fullständigt älskar pumpen. Till mitt axellånga hår räcker det med 2-3 tryck på vardera flaska, så de är båda relativt dryga dessutom. Jag tycker att balsamet räddar upp det mesta av håret genom att göra det glansigt/lätt att reda ut - med undantag för det absolut yttersta av topparna som både trasslar och känns torrt. Mitt hår är inte längre särskilt flygigt eller platt, utan det blir både luftigt och fullt av volym av Tigi-produkterna.

 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Betyg: 5 av 5 möjliga

 

XOXOX

Chocolove


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0