# 58 - Melodifestivalen "andra chansen"

Då var det dags för melodifestivalen och "andra chansen"...

Är det någon mer än jag som känner att detta bara är någon sorts marketinggrej SVT har börjat köra med för att maximera sina vinster på melodifestivalyran? Sällan någon artist från andra chansen kommer in och vinner hela melodifestivalen...

Som jag har skrivit tidigare så tycker jag att årets utbud har varit dåligt och jag är verkligen missnöjd med årets melodifestival. I och med att vi måste kvala, då Anna Bergendahl åkte ut med sitt bidrag "this is my life" förra året, så borde vi ju satsa på riktigt bra låtar. Man undrar ju vem det är som väljer låtarna egentligen...

Nåja, min favorit ikväll är Loreen med sitt bidrag "My heart is refusing me" och Linda Pritchard med "Alive". Hoppas verkligen det går bra för dom.

XOXOX
Chocolove

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0