# 71 - Maxim Antiperspirant Roll-On - Mot starka svettningar

Namn: Maxim Antiperspirant Roll-On
Finns att köpa hos www.gent.se, eller så klickar du HÄR för att beställa

Enligt tillverkarna så ska Maxim motverka de kraftigaste svettningarna tack vare sin patenterade formula och den aktiva ingrediensen aluminiumklorid. Tillverkarna prisar även produkten och påstår att den inte bränner så som andra antiperspiranter kan göra.

Maxim kan användas under armar, på rygg, bröst, händer och fötter. Normalt håller en Maxim roll-on i 2-3 månader beroende på användning.

Maxim appliceras sparsamt på kvällen innan sänggående.

Testområde: armhålorna

Jag måste säga att jag är riktigt förvånad över hur bra och behaglig produkten är att använda. Eftersom att jag är en flitig användare av anti-svett-produkter, så är jag väl bekant med de obehag som brukar uppstå. För de som inte vet vilka obehag jag menar så syftar jag på stickningar i huden som sedan övergår till grov sveda och hudirritation.

När jag hade applicerat Maxim i armhålorna så kände jag igen de första symtomen på dessa obehag, då det började sticka lite i början. Men till min stora förvåning övergick dessa stickningar/klåda till att kännas som normalt efter ett litet tag, och jag upplevde därefter inga problem med deodoranten. Detta trots att jag hade kvar deon under morgonen och en bra bit inpå dagen - i alla fall första gången jag provade deodoranten.

Maxim är den första antiperspiranten som jag har hittat som är både effektiv och behaglig att använda, samtidigt som den är prisvärd och faktiskt håller vad den lovar. Dessvärre släpper effekten för mig efter cirka 3-4 dagar - vet inte om det är jag som svettas ovanligt mycket eller om det bara är tänkt att man ska använda deodoranten ofta. Hur som helst är jag otroligt nöjd och rekommenderar den starkt!

♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Betyg: 5 av 5 möjliga

XOXOX
Chocolove

Kommentarer
Postat av: Paulina

Visst är de? :D

2011-03-09 @ 11:20:08
URL: http://phunkadelic.blogg.se/
Postat av: Linn

Fin blogg!

Hur mår du :)?

2011-03-09 @ 12:32:43
URL: http://linnhahne.blogg.se/
Postat av: Linn

Sv; härligt att höra!

Jag mår väl sådär...

2011-03-09 @ 12:46:28
URL: http://linnhahne.blogg.se/
Postat av: Linn

Sv; nae, bråk med pojkvännen bara.. det löser sig nog! :)

2011-03-09 @ 12:48:51
URL: http://linnhahne.blogg.se/
Postat av: Linn

Sv; jadå!

kram!

2011-03-09 @ 12:58:26
URL: http://linnhahne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0