# 65 - Internationella kvinnodagen på fettisdagen

Idag är det både internationella kvinnodagen och fettisdagen. Få se då om man får sig någon semla, så att man sedan får svära över hur biologiskt orättvist det är att kilona fastnar på direkten...

Jag satt och pratade med min pojkvän om varför man firar fettisdagen och vi kom underfund med att ingen av oss egentligen visste det. Så efter lite forskning i det hela kan jag kortfattat berätta att fettisdagen är den sista dagen före den kristna fastan. Fastan infaller på dagen efter fettisdagen, som kallas för askonsdagen, och varav därefter i 40 dagar (fram till påsk).

Slutligen vill jag säga att jag följde Malou Von Sivers och hennes gäster i "efter tio" på morgonen och de höll en mycket intressant diskussion om avundsjuka bland kvinnor. Tycker att de slog huvudet på spiken på den punkten - för kvinnor är generellt sett väldigt duktiga på att trycka ner, döma och vara allmänt elaka mot sina konkurrenter. Tragiskt, men sant. Som någon skrev eller sa i programmet - det gör inte ont att ge en komplimang.

XOXOX
Chocolove

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0