# 9 - Vägen till hjärtat går genom magen...?

Hur många har inte hört talas om ordspråket "Vägen till mannens hjärta går genom magen", men varför skulle det påståendet endast gälla för män i dagsläget?

Tittar man på de klassiskt traditionella könsrollerna - där mannen arbetar och försörjer familjen, medan kvinnan sköter hushållssysslorna och matlagningen så kan jag förstå att ett sådant könsbetingat ordspråk uppstått.

Men det är ett nytt årtioende och ett nytt millenium, och könsrollerna försvinner mer och mer för var dag som går.
Kvinnor förväntas jobba och tvingas ibland till att försörja familjen som ensamstående mamma - men varför är det fortfarande alltför vanligt att en del äldre män inte känner sig bekväma med att hjälpa till och utöva de "kvinliga hushållssysslorna"?

Och vem är det som har bestämt att en kvinna alltid föredrar de intetsägande presenterna (som teddybjörnar och rosor) före ätbara gåvor till exempel?
Låt inte allting vara så traditionellt och könsbetingat!

Här har ni ett idealiskt exempel på en av nutidens män och det är min älskade V. På självaste alla hjärtans dag hade han köpt med sig semlor, dricka och tortillachips som present!
Jösses så originelt och eget gjort av honom, och det är precis en av alla anledningar till att jag älskar honom.
Men visst är det fint med blommor och det har han även gett mig många gånger om (på vanliga vardagar dessutom) - men skulle du inte uppskatta att för en gång skull få något oväntat och nytt? 


Älsklingssemlan

Jag kanske bara skiljer mig från mängden som tycker och tänker så. Huvudsaken är att V känner mig så pass bra utantill att han vet om att vägen till mitt hjärta gärna går genom magen.

XOXOX
Chocolove

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0