# 37 - Balsam och produkter som är kompatibla med balsammetoden

Eftersom att jag har skrivit ett inlägg om balsammetoden (BM) tänkte jag att jag kunde visa er några utav alla de balsam som är kompatibla med BM.

Det blir både bilder och namn, hoppas ni hänger med.

På denna bild - Naturelle smultron, persika, honung, apple fresh och creamy apricot (detta är dock de gamla Naturelleflaskorna), samt fructis no silicone volume restructure och coop X-tras balsam. Alla utom fructis skulle jag klassa för tvättbalsam.


Aco baby mousse shampoo (används som SLS-fritt schampo) och Apolivas balsamspray för barn


Oliv naturell (inpackning) och Naturelle lemon-lime (tvättbalsam)

 

 

 

Neutral balsam (tvättbalsam)

För allergiker eller sånna som stöter på kli och torr hårbotten rekommenderas parfymfria balsam.

 

 

Garnier Respons pärlemor & körsbärsinpackning

 

 

Natusan baby top-to-toe wash (används som SLS-fritt schampo)

 

 

L'oréal elvital volume non-stop

XOXOX
Chocolove

Kommentarer
Postat av: Emblem

Hej! Vilken underbart bra blogg!

Jag ska helt klart börja med balsammetoden men jag undrar finns det inte några fler SLS-fria schampon är dessa? Och har jag förstått det rätt att om jag under balsammetoden känner att håret känns lite fett så tvättar jag med något av dessa babyschampon, de förstör inte bm-metoden?



Jag köpte idag Olivas hair conditioner på apoteket, funkar den som ett vårdande efterbalsam? Tänkte använda coop x-tras billigare balsam eller liknande som tvättbalsam.



När det gäller hårspray, vet du hur det ligger till med proffs och schwartzkopf tafts hårsprayer? Vill gärna hitta någon godkänd men billig hårspray.

Svara hemskt gärna till min mail om du kan tack! [email protected]



Mvh Emelie

2011-11-07 @ 19:14:19
URL: http://emblems.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0