# 32 - Aco extra effektiv 72h antiperspirant

Namn: Aco extra effektiv 72h antiperspirant
Pris: cirka 57 kr

När jag var på apoteket bredvid centralen för nåt år sedan så hittade jag till min stora förvåning ACOs egna variant av absolut torr. "Yes!" tänkte jag, som redan då var alltför bekant med stickningarna, svedan och kliet man får av absolut torr. Jag köpte den utan att tveka!

Instruktionerna är ungefär likadan som på "torren". Deon påstrykes innan sänggående och tvättas sedan bort på morgonen. För att inte missfärga kläder bör man låta den torka först. Tillverkarna rekommenderar att man använder den var tredje dag, men man kan använda den mer ofta än så. Enligt instruktionerna kan även denna deo "ge upphov till stickningar och klåda".

Min första tanke när jag hade strykt på deon var att den var väldigt klibbig. Det stod att man skulle låta deon torka innan man klädde på sig - men deon torkade ju aldrig(?). Någon sveda eller klåda uppstod aldrig, men enligt mig så är den här deon inte ens i närheten av så effektiv som absolut torr.

Positivt: ingen klåda/sveda.
Negativt: klibbig och torkar aldrig. Absolut inte effektiv mot varken svett eller lukt.


Betyg: 1 av 5

XOXOX
Chocolove

Kommentarer
Postat av: Catte

Tack för tipsen, blev jätteglad :) behöver verkligen det. Ska testa absolut!! :)

Vilken bra blogg du har!

2011-02-25 @ 22:05:09
URL: http://catrinskrypin.webblogg.se/
Postat av: Nilli

När jag använde den där så brände typ armhålan bort, gjorde så jävla ont!

2011-02-25 @ 23:13:52
URL: http://dreamsandcupcakes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0