# 30 - Absolut torr

Namn: Absolut torr
Pris: cirka 55 kr

Absolut torr används för att minska svettning på olika områden. För flera år sedan så smusslades det om "torren" i smyg. Nu kan man prata mer öppet om oönskad svettning, och det är inte länge sedan jag såg att de nu också har börjat sälja absolut torr i vanliga matvarubutiker.

Funkar det mot svettning och lukt då?
När jag var yngre så tyckte jag att den funkade alldeles utmärkt! Man höll sig snustorr under armarna även om man dansade till morgontimmarna. Det var däremot ett ständigt planerande för vad man skulle göra och när det skulle ske. Man bör ju inte raka armhålorna 2-3 dagar före påstrykningen. Vid applicering måste man även vara ren och alldeles torr innan man stryker på "torren". Denna process tog alltså minst 3 dagar för mig, inklusive armhålsrakningen.

Däremot så har jag på senare dagar funnit att resultatet varierar otroligt mycket. I dagsläget känns det som att precis allting måste vara perfekt för att jag ska lyckas med "torren". Utöver det jag nämnde tidigare så får man dessutom inte vara för nyduschad, inte ha kvar tvålrester/parfymer/deodoranter samt att man måste applicera den i lagom tid innan läggdags.

Enligt tillverkarna räcker det med att vara ren på området som ska "torras", att man är SNUSTORR innan man applicerar produkten och att man gör det någon timma innan läggdags. Sen rekommenderar de väl att man använder oömma kläder på grund av missfärgningsrisken. Dom menar att det inte är så svårt som jag får det att verka, och för en del så är det säkert inte det.

 

Summan av kardemumman; ibland är den effektiv och tar bort både lukt och svett. Ibland så är man helt immun och den enda effekten man får är sveda och klåda. På grund av de vacklande resultaten samt de fysiska besvären dras det slutgiltiga betyget ner en del.

 

♥♥♥

Betyg: 3 av 5 möjliga

XOXOX
Chocolove


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0