# 3 - "Företag A"

Nu är alla hjärtans dag över och min älskade V sover och drömmer om sitt drömjobb <3

Jag vet att jag lovade att berätta lite om de saker jag beställt, så jag tänker börja med det företag som jag kommer kalla för "Företag A" och det tråkiga som hände med den beställningen.

Paket A
Innehöll 3 stycken hudlotions på 944 ml...

Märket på kartongen har inget med produkten jag skrivit om att göra, utan är endast den kartong jag fick varorna i.

(Fruit of the earth har inget med inlägget att göra)


Eftersom att jag tidigare varit kund hos "Företag A" slängde jag in ytterligare en beställning till dem, men detta visade sig senare vara ett STORT MISSTAG!

För det första så bestämde sig försäljaren för att denna gång skicka paketet med Schenker, så paketet kunde jag hämta ut tidigast 6 dagar efter det att beställningen var lagd! Det må ju vara, men eftersom att det på produktinformationen stod att en utav hudkrämerna skulle, och då citerar jag, "lukta jättegott" så beställde jag 2 sådana flaskor. Det gjorde den verkligen inte! Jag tycker att den luktar hö eller möjligtvis stall. Inte direkt den lukten jag är ute efter...

Efter mailkontakt med försäljaren får jag höra att alla minsann gillar olika dofter - men att jag fortfarande kan returnera alla 3 flaskor om jag står för frakten (som enligt henne skulle gå på 100 kr). Men det är ju lite drygt en tredjedel av det jag fick ge för hudkrämerna, så det känns föga värt besväret det innebär att returnera dem.

Jag tycker att om man ska gå ut med ett sådant påstående, d.v.s att något "luktar jättegott" - att åtminstone i snitt minst 6 av 10 (majoriteten) ska tycka att doften luktar gott. Men jag betvivlar faktiskt starkt att majoriteten skulle tycka att krämen "luktar jättegott". Falsk marknadsföring om du frågar mig...

Okej om den hade luktat omgillade dofter som rosor, liljekonvalj, kokos, vanilj, blommor, musk, fruktigt, sött osv - men hö/stall (?)

Nä...
Usch, fy, tvi och blä för företag A

XOXOX
Chocolove



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0