# 24 - Välj rätt dermaroller

 

Som du säkert redan vet så finns det olika modeller av dermarollern. De har olika färger och ser olika ut beroende på vilken återförsäljare man tittar hos. Sen heter alla dermaroller olika. Men lugn, jag hjälper dig hitta rätt i djungeln!

Dermarollern säljs med olika längder på nålarna och därav de olika namnen. Man väljer alltså nållängd (nummer) beroende på vad det är för problem man är ute efter att åtgärda.


 

De nållängder som finns idag är:
0.25 mm, 0.5 mm, 1.0 mm, 1.5 mm, 2.0 mm, 2.5 mm och 3.0 mm.

Precis som ni säkert förstod så har dermarollers med låga siffror kortare nålar än de med högre siffror, och vice versa. Tänkte att jag skulle skriva ner en fingervisning om vad som rekommenderas för de olika nållängderna och vad de "behandlar".

0.25 mm
Används mest för att förbättra absorptionen och effekten av t.ex. krämer.  

0.5 mm
Används mot solfläckar och håravfall, samt till att förebygga/reducera rynkor.

1.0 mm
Används vanligen mot bristningar på känsliga områden med tunn hud, mindre ärr, pigmentfläckar, celluliter och rynkor.

1.5-3.0 mm
Används mot djupare bristningar, ärr (acne-, bränn-, operations- och andra ärr) och som porförminskande (gäller endast 1.5 mm).

Jag personligen skulle inte rekommendera någon att köpa en dermaroller med längre nållängd än 2,0 mm.

När du köper din dermaroller ska du se till att det är en originalroller som har sammanlagt 192 nålar (8x24) runtom hela hjulet. Därför bör du spendera lite tid på att kolla upp din säljare och undersöka ifall de är seriösa och kanske har nöjda kunder sedan tidigare. Gör du det så minskar du chanserna till att få en dålig roller. Jag köpte min roller via en auktion för cirka 300 kr och den funkar jättebra.

XOXOX
Chocolove

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0