# 22 - Koksaltlösning


Det finns många olika "recept" på koksaltlösning, så jag tänkte att jag skulle dela med mig av det recept som jag använder mig av när jag rengör min dermaroller och såren som uppstår efter rollning.

Jag har läst att en del förespråkar användningen av salt utan jod när man gör egen koksaltlösning. Eftersom att jag inte alls är särskilt insatt i vad jodet gör (mer än att jag läst att det sägs förebygga struma) så tänker jag inte ta ställning till detta påstående, men väljer ändå att delge er den informationen.

Ofta baseras blandningen på 1 liter vatten, men eftersom att jag endast behöver koka nålhuvudet, samt använda lite till rengöring, så gör jag endast halva receptet.

Bladningen ser då ut så här:
5 dl vatten
0,5 tesked salt

Detta skall alltså bara kokas och sedan är det färdigt.

XOXOX
Chocolove

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0