# 15 - Melodifestivalen del 3

Jag har alltid varit en sann melodifestivalfantast, och älskar även Eurovision song contest. Varje år i maj sitter jag bänkad framför tvn för att följa årets Eurovision song contest, och du kan skriva upp att det kommer bli så även i år. Men att inte följa melodifestivalen är ju detsamma som att hoppa till slutet av boken - man missar ju en del om man bara ser Eurovision song contest.

Förra året blev jag helt tagen av gruppen Timoteij och deras bidrag "kom", och de fick även min röst. Även om jag gillade Anna Bergendahls bidrag "this is my life", så tycker jag än idag att Timoteijs låt är bättre i schlagersammanhang. Det tycker jag oavsett om låtskrivaren/låtskrivarna till "kom" har plagierat hela, eller en viss del, av låten(?).

 

Efter att ha följt den tredje deltävlingen måste jag gissa på att det blir Shirleys angels och Eric Saade som kommer att gå vidare till finalen. Dessvärre brukar det vara så att min personliga favorit sällan kommer direkt till final, eller ens vidare i tävlingen alls. I dagens deltävling är min favorit i alla fall Sara Lumholdt med sitt bidrag Enemy”. Hoppas att det kommer att gå bra för henne!

 

Lena ph var ju för övrigt skitbra ikväll!

 


XOXOX

Chocolove


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0