# 17 - Neutrogena visibly clear blackhead eliminating daily scrub

Namn: Neutrogena visibly clear blackhead eliminating daily scrub
Pris: cirka 59 kr

Jag har länge letat efter det perfekta sättet och produkten att rengöra ansiktet med. Som den supertorris jag är kan jag tyvärr inte bara använda vad som helst. Vanlig duschkräm och tvål torkar ut min hud och får den att flagna. Men även fast jag slutat med det och istället använder olika ansiktsvatten måste jag i slutändan ändå använda någon sorts ansiktsscrub eller peeling några gånger i veckan. Vet inte om det finns några normer för hur ofta man får eller bör skrubba, men det går inte att låta bli ibland. Värst är det på vintern då kylan biter rätt hårt.

Jag bestämde mig för att testa Neutrogenas blackhead eliminating daily scrub, som jag märkte var rätt omtalad och gillad av många på diverse forum och så. Jag har nu testat denna skrubb i några veckor och känner att jag är redo att göra mitt utlåtande.

Konsistensen är riktigt bra, den är lite trögflytande vilket är ett plus enligt mig. Jag ogillar när produkter är för rinniga och odryga, men det är inget man kan säga om denna produkt. Det jag upplever som minus är dock att den innehåller väldigt lite skrubbkorn och skrubbar relativt dåligt enligt mig. Efteråt flagnar jag fortfarande, fast det är i en betydligt mindre utsträckning än innan. Doften är rätt neutral, varken god eller äcklig.

♥ ♥ ♥
Betyg: 3 av 5 möjliga

XOXOX
Chocolove

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0