# 13 - Panto-3


Namn: Panto-3

Pris: 1 förpackning á 192 tabletter cirka 220kr


Har du någon gång varit intresserad av att testa nåt utav alla dessa kosttillskott som sägs snabba på hårtillväxten samt förbättra kvalitén på både hår och naglar?
- Då vet du säkert redan vad Panto-3 är och vad det används för.

Men för de som inte vet kan jag meddela att tillverkarna menar att detta kosttillskott ger ökad blodcirkulation och näringstillförsel vid hårroten vilket förbättrar kvalitén på håret - men den sägs även förstärka naglarna.


Tabletterna ser ut så här...

 

Och allt du behöver göra är att ta 2 av dessa tabletter varje morgon, helst innan frukost. Det låter ju nästan lite för bra för att vara sant, eller hur?

 

Håret växer i snitt cirka 0,35 mm/dygn, 1-2 cm/månad och 12-15 cm/år. Det är ju inte särskilt mycket om man tänker att man försöker spara ut till långt hår...

 

Efter en snabb prisjämföring hittar jag dessa tabletter för ungefär 220 kr/förpackning à 192 tabletter. Den mängd tabletter motsvarar ungefär 3 månaders förbrukning, eller 96 dagar för att vara mer precis.

 

Innan jag beslutade mig för att köpa just Panto-3 kollade jag runt efter information och fann då att panto-3 verkade vara den tablett som funkade bäst för folk. Så jag beställde två förpackningar à 192 tabletter, som motsvarar lite drygt 6 månaders förbrukning. Jag har nu ätit Panto-3 i cirka 5 månader och kan först nu redovisa mitt resultat.

 

Så funkar dessa tabletter eller är det bara hokus pokus?
Tyvärr så är jag lite delad och vill egentligen varken säga bu eller bä om det. Jag personligen tycker att det funkar för mig, men det som funkar på mig kanske inte funkar på en annan.

Men ja, nog tycker jag att mitt hår har blivit av lite bättre kvalité, samt att det har mer glans och känns mer mjukt.

Och visst, nog tycker jag att mitt hår har blivit väldigt långt sedan jag klippte det relativt kort i juli, detta trots två klippningar. Jag tror dock att min allmänt dåliga och enformiga kost har påverkat resultatet, och att en annan med nyttig och vitaminrik kost kanske inte skulle märka någon större skillnad.

Däremot så skadar det inte att testa om man räknar på att man faktiskt bara slösar cirka 74 kr/månad om man köper den med 192 tabletter för 220kr.

Och 74 kr/månad är inte ett särskilt högt pris för att få vackert, friskt och långt hår om du frågar mig.


♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Betyg: 5 av 5 möjliga

XOXOX
Chocolove


Kommentarer
Postat av: josefine

Hur mycket växer det på en månad ungefär?

nyfiken tjej!

2011-07-31 @ 23:02:45
URL: http://josefinebrask.devote.se
Postat av: Alexandra

Panto-3 FUNKAR!

Jag kan inte vara utan dem. Mitt hår e mjukt o lent, friskt, o livfullt och de växer fortare. Ge den en månad! Du kommer inte ångra dig, men komhihåg att inte ta tabletterna på fastande mage då dem kan orsaka illamående. Så ta en till frukost o en till middag. Jag älskar dem!

2011-09-14 @ 10:55:27
Postat av: Anonym

Jag tänker inte på håret ska växa snabbare har problem med tunt och flygigt risigt hår trots klipper mig men inget hjälper
Min hårbotten och hår mår inte bra stylingprodukter så det har jag inte

2013-08-30 @ 23:29:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0