# 35 - Livsfarlig i trafiken

 

Jag fick mitt körkort när jag nyss hade fyllt 19 år. Det är snart 5 år sedan jag hade min uppkörning, den där sommardagen i slutet av juli 2006. Om jag har räknat på det rätt så kan även jag snart börja övningsköra med folk om jag så vill. Snacka om att tiden går fort...

 

Under mina (snart) 5 år som körkortsinnehavare har jag kört mycket bil - både privat men också inom mitt förra jobb. Kommer ihåg i början då jag var livrädd för att köra på vintern. Jag minns också att det kändes som att man körde jättefort i mörkret - när man i självaste verket körde jättesakta.

 

Även om jag anser att jag är en duktig förare, som fått mycket övning och färdigheter av mina år bakom ratten, kan jag inte hjälpa att jag än idag gör misstag ibland och då får känna mig som en riktig trafikfara. Pinsamt nog måste jag erkänna att jag varit nära att krocka så många gånger att det gör mig mörkrädd. Korsningar och rondeller är värst, speciellt när sikten är dålig och väggreppet är icke-existerande - det gör att man missbedömer avstånd, hastighet och underskattar tiden det tar att komma iväg. Jag måste ha en skyddsängel som vakar över mig.

 

Chocolove - kvinnan med fler liv än flera katter tillsammans!

XOXOX
Chocolove

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0