# - 12 The body shop Moringa body butter & shower gel

Jul, jul... strålande jul, och alla dessa julklappar som hör till.

Jag tycker att t.ex. parfymer, fina hudkrämer, deodoranter, hudmasker, scrubbar, peelingar, inpackningar och BUSar är underbara presenter att få både vid jul och på födelsedagar!

I år fick jag dessa två av min svärsyster.

Namn: Moringa body butter

Pris: cirka 165 kr

 

Namn: Moringa shower gel

Pris: cirka 100 kr


Min pojkvän gillar i alla fall själva doften av dessa produkter. Däremot kan han ibland påpeka saker som "men jisses, hur mycket parfym har du på dig??!" de gånger jag har använt moringa body butter på armarna och sparsamt satt lite parfym (ETT sprut) på halsen. Detta brukar han aldrig påpeka när jag är bodybutterfri.

Konsistensen på body buttern är helt underbart krämig och fet. Den absorberas snabbt av huden utan att bli särskillt kladdig eller jobbig. Tvålen är dryg och rengör riktigt bra. Den luktar dessutom exakt som hudkrämen, både i duschen och på huden efteråt. Overall är dom rätt bra, men jag kan inte annat än hålla med min pojkvän, de luktar båda gott - men de luktar för starkt!

(Precis som deras affärer. Jag tycker att det luktar överdrivet starkt inne på både body shop och lush, och jag undviker helst därför dessa butiker då jag mest får ont i huvudet av alla starka dofter inne i butikerna.)

♥ ♥ ♥
Betyg: 3 av 5 möjliga

XOXOX
Chocolove

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0